Specjalista lub specjalistka ds. komunikacji i mediów

Specjalista lub specjalistka ds. komunikacji i mediów

Szukamy osoby, która dołączy do zespołu komunikacji Fundacji PCPM.

Fundacja PCPM to niezależna, pozarządowa organizacja humanitarna, która działa w różnych miejscach na świecie, ale zawsze kieruje się tymi samymi wartościami – chęcią niesienia realnej pomocy i szacunkiem dla ludzi, którym pomagamy. Jeśli:

  • bliskie Ci są nasze wartości i interesujesz się sytuacją geopolityczną
  • masz doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu projektów komunikacyjnych w internecie i mediach tradycyjnych
  • będziesz potrafił/potrafiła przełożyć język projektowy na treści, którymi zainteresujesz media i opinię publiczną
  • poruszasz się biegle w mediach społecznościowych
  • potrafisz samodzielnie (bez użycia AI) tworzyć angażujące posty i dłuższe teksty w języku polskim i angielskim
  • jesteś gotowy/gotowa na wyjazdy w miejsca, gdzie prowadzimy projekty

zgłoś się koniecznie!

Zakres obowiązków:

  • kontakt i budowanie relacji z dziennikarzami, redakcjami i influencerami
  • nawiązywanie współpracy z wydawnictwami, twórcami opinii, instytucjami
  • reprezentowanie Fundacji PCPM w mediach (wystąpienia, konferencje, wywiady, komentarze)
  • współpraca z zespołami realizującymi projekty pomocowe w kraju i na zagranicznych misjach w celu pozyskania ciekawych i angażujących materiałów
  • tworzenie treści, w tym treści audio, wideo oraz infografik (mamy na pokładzie osoby zajmujące się grafiką oraz montażem wideo), w tym angażujących treści do mediów społecznościowych
  • dystrybuowanie materiałów informacyjnych i reagowanie na zapytania mediów
  • aktualizacja strony internetowej (WordPress) 
  • wsparcie udziału przedstawicieli Fundacji PCPM w różnego rodzaju wydarzeniach: konferencjach, panelach eksperckich etc
  • udział w wyjazdach studyjnych w celu pozyskania materiałów komunikacyjnych
  • współtworzenie strategii komunikacji medialnej, zgodnej z celami organizacji
  • współpraca z Zarządem Fundacji

Wymagania:

  • bardzo dobra prezencja i swoboda wypowiedzi w języku polskim (także publicznie)
  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego (min. B2)
  • umiejętność tworzenia treści: tekstów, postów, relacji, komentarzy
  • biegła obsługa narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi i CMS (WordPress)
  • samodzielność, dobra organizacja pracy, gotowość do reagowania na zmiany
  • wysoka kultura osobista, komunikatywność, zmysł dyplomatyczny

Mile widziane:

  • doświadczenie w mediach (dziennikarstwo, redakcja, media cyfrowe) lub doświadczenie pracy w zespole komunikacji organizacji pozarządowej/humanitarnej
  • znajomość środowiska NGO
  • doświadczenie w wystąpieniach publicznych
  • podstawowe umiejętności edycyjne (audio)

Oferujemy:

  • pracę z sensem w jednej z największych polskich organizacji pomocowych
  • pracę na pełen etat w biurze PCPM w Warszawie
  • dostęp do narzędzi, sprzętu i wsparcia merytorycznego zespołu
  • wyjazdy zagraniczne na miejsca realizacji projektów
  • wynagrodzenie od 8000 zł brutto do 11 200 zł brutto w zależności od doświadczenia i umiejętności
  • typ umowy: umowa autorska, zlecenie, umowa o pracę lub kontrakt B2B
  • możliwość dołączenia do opieki medycznej

Jak aplikować?

Prześlij CV, krótki list motywacyjny oraz (jeśli masz) przykłady zrealizowanych materiałów, wystąpień lub tekstów na adres: [email protected]

W tytule maila wpisz: „Specjalista_ka ds. komunikacji”

Na zgłoszenia czekamy do: 30.10.2025 r. 

Warunkiem uczestnictwa w procesie rekrutacji jest zawarcie w CV oświadczenia następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Fundację Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej, ul. Pustułeczki 23, 02-811 Warszawa, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu tej i przyszłych rekrutacji”. Informujemy, że kandydatom przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich poprawiania, a także usunięcia. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne dla udziału w procesie rekrutacji.