JaDANIE WSPIERANIE dla dzieci syryjskich uchodźców
To proste. Wystarczy jeść.
A dokładnie zamówić w jednej z restauracji specjalne danie współtworzone przez laureatkę programu MasterChef Junior. Całkowity dochód ze sprzedaży potrawy zostanie przeznaczony na działalność Centrum Edukacyjnego w Libanie.
– Udział w akcji to proste połączenie „przyjemnego z pożytecznym”. Zamawiając w wybranej restauracji specjalne danie – Bulgurki Julki – można nie tylko spróbować bliskowschodnich smaków, ale przede wszystkim pomóc młodym Syryjczykom w powrocie do normalności, którą utracili przez wojnę – mówi Wojciech Wilk, prezes PCPM. – Środki zebrane podczas akcji – czy to poprzez zakup dania, czy bezpośrednie przelewy na konto fundacji – pozwolą nam kontynuować prowadzone zajęcia lekcyjne i kursy zawodowe, a także umożliwią powiększenie budynku szkolnego i dostosowanie go pod kątem sanitarnym, tak, by jeszcze większa liczba dzieci mogła korzystać z Centrum. Zebrane środki zostaną przeznaczone również na wyposażenie dydaktyczne klas i biblioteki, a także na zakup podręczników, zeszytów czy długopisów dla podopiecznych placówki – wymienia Wilk.
Akcja JAdanie wspieranie jest kolejną inicjatywą Urzędu m.st. Warszawy na rzecz syryjskich uchodźców. W maju br. w ramach kampanii Warszawa dla Aleppo odbył się koncert charytatywny w Teatrze Dramatycznym, z którego dochód został przeznaczony m.in. właśnie na działalność Centrum Edukacyjnego w Bire, w północnym Libanie.
Liban jest krajem, który przyjął najwięcej ofiar wojny domowej w Syrii, w stosunku do ilości swoich obywateli – obecnie przebywa tam milion uchodźców. Połowa z nich to dzieci.
Od 2012 roku Fundacja Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej (PCPM) prowadzi program pomocy humanitarnej tuż przy granicy z Syrią. Oprócz gwarancji natychmiastowego wsparcia uchodźców, jakim są dopłaty do czynszu wynajmowanych przez nich pomieszczeń i pomoc medyczna, PCPM wdraża projekty długofalowe, które pozwalają przywrócić Syryjczykom utracone poczucie bezpieczeństwa.
Partnerami akcji JAdanie wspieranie są miasto stołeczne Warszawa, Firma Jarczyński, Endemol Shine Polska oraz Fundacja PCPM.
Kampania trwa od 15 września do 6 grudnia 2017 r.
Więcej informacji wraz z listą restauracji biorących udział w akcji, dostępnych jest na stronie: http://jadaniewspieranie.pl