Polityka Prywatności i Regulamin Serwisu
Polityka Prywatności i Regulamin Serwisu
W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia użytkownika końcowego w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika.
Fundacji Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej (PCPM)
Wprowadzenie
Działając stosownie do przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.), Fundacja „Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej” z siedzibą w Warszawie jako Administrator Danych Osobowych, tj. jako podmiot, który decydował będzie o tym jak przetwarzane będą Państwa dane osobowe, niniejszym informujemy Państwa o szczegółach prowadzonej polityki w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych oraz prywatności strony https://pcpm.org.pl/.
Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania Państwa danych osobowych. Wskazuje również, w jaki sposób o nie dbamy oraz jakie prawa przysługują Państwu w związku z ich przetwarzaniem.
Zachęcamy do zapoznania się z naszą Polityką Prywatności.
I. ADMINISTRATOR DANYCH
Administratorem danych osobowych jest Fundacja „Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej” z siedzibą w Warszawie, przy ul. Sarmackiej nr 14 lok. 15 (02-972 Warszawa), wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000259298, NIP 5252371402, REGON 140603017, dalej jako: „Administrator” bądź „Fundacja”).
Z Administratorem można skontaktować się poprzez adres e-mail: [email protected] lub pisemnie na adres: Fundacja Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej ul. Pustułeczki 23, 02-811 Warszawa.
II. BEZPIECZEŃSTWO INFORMACJI
Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne by Państwa dane osobowe były bezpieczne, w tym zabezpiecza dane osobowe przed nieuprawnionym dostępem, ich utratą lub zniszczeniem. W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych zostały wdrożone odpowiednie zabezpieczenia personalne, organizacyjne, techniczne (informatyczne) i fizyczne.
III. DANE PRZEKAZANE ADMINISTRATOROWI PRZEZ UŻYTKOWNIKÓW, PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH, CELE ORAZ PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA
W zakresie, w jakim Administrator zbiera od użytkowników dane osobowe, Administrator pełni obowiązki administratora danych i przetwarza dane zgodnie z przepisami RODO oraz innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Administrator nie podejmuje decyzji, które mają skutek prawny dla Państwa i które są wynikiem zautomatyzowanego przetwarzania, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
KORZYSTANIE Z SERWISU
Dane osobowe wszystkich osób korzystających z serwisu, przetwarzane są przez Administratora:
- w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniania użytkownikom treści gromadzonych na stronie internetowej – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- celach analitycznych i statystycznych – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług;
- w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie ich praw;
REALIZACJI CELÓW STATUTOWYCH FUNDACJI
Fundacja przetwarza dane osobowe w następujących celach:
- realizacji naszego prawnie uzasadnionego interesu, którym jest: (i) realizacja celów statutowych Fundacji; (ii) prowadzenie działań analitycznych, marketingowych lub statystycznych w związku ze stosowaniem plików cookies; (iii) ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami; – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
- kontaktu z darczyńcami, beneficjentami i wolontariuszami, a także w celach podjęcia na żądanie działań przed zawarciem z umowy oraz jej realizacji (art. 6 ust. 1 lit. b i RODO),
- przesyłania do Państwa informacji o charakterze marketingowym (w tym newslettera), za pośrednictwem kanału komunikacji na który wyrażą Państwo dobrowolną zgodę marketingową, tj. poprzez wiadomość elektroniczną na wskazany adres e-mail i/lub powiadomienia telefoniczne (SMS/MMS), w celu prezentacji informacji o charakterze marketingowym (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
- realizacja obowiązków prawnych (np. wynikających z przepisów księgowych, podatkowych) (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
MARKETING
W przypadku operacji przetwarzania w celach marketingowych podstawą takiego przetwarzania jest wypełnienie celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), tzn. w szczególności przedstawianie informacji o działalności Fundacji w odpowiedzi na zapytanie interesariusza, złożone za pomocą poczty elektronicznej (e-mail), tradycyjnej, telefonu, a także np. poprzez formularz kontaktowy na stronie internetowej, itp.
Jeżeli wyrażą Państwo zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych na adres e-mail, numer telefonu lub w trakcie rozmów telefonicznych to podstawą prawną takiego przetwarzania jest wyrażona dobrowolna zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
Jeśli zapiszą się Państwo do naszego newslettera, naszym prawnie uzasadnionym interesem będzie doskonalenie naszego newslettera poprzez analizowanie czy zapoznajesz się z jego treścią i którymi wiadomościami najbardziej się interesujesz oraz dopasowywanie treści naszego newslettera do Państwa zainteresowań. W przypadku wyrażenia zgody na otrzymywanie newslettera możemy rozpocząć przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach reklamowych. W dowolnym momencie mogą Państwo wycofać zgodę na otrzymywanie newslettera lub wyrazić sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych. Wycofanie zgody będzie miało skutek na przyszłość, co oznacza, że nie wpłynie na zgodność z prawem wszelkich działań podjętych przez nas przed jej wycofaniem.
KONTAKT TELEFONICZNY, KORESPONDENCJA E-MAILOWA ORAZ TRADYCYJNA
W przypadku kierowania do Administratora za pośrednictwem poczty e-mail lub tradycyjnej korespondencji niezwiązanej z działalnością statutową Fundacji, dane osobowe zawarte w tej korespondencji są przetwarzane wyłącznie w celu komunikacji i rozwiązania sprawy, której dotyczy korespondencja. Podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu korespondencji kierowanej do niego w związku z jego działalnością.
Podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na prowadzeniu korespondencji kierowanej do niego w związku z działalnością Fundacji.
Administrator przetwarza jedynie dane osobowe istotne dla sprawy, której dotyczy korespondencja. Całość korespondencji jest przechowywana w sposób zapewniający bezpieczeństwo zawartych w niej danych osobowych (oraz innych informacji) i ujawniana jedynie osobom upoważnionym.
IV. ZAKRES DANYCH
Administrator może przetwarzać w szczególności następujące dane osobowe: imię i nazwisko adres, adres e-mail, numer telefonu.
Dane wszystkich osób podawanych przez użytkownika na stronie internetowej oraz zbieranych przez Administratora na potrzeby świadczenia usług/realizacji umowy zostały pozyskane przez Administratora –bezpośrednio od użytkownika.
V. PLIKI COOKIES
Strona internetowa używa plików cookie i innych powiązanych technologii („pliki cookies”). Administrator wykorzystuje niezbędne pliki cookies przede wszystkim w celu dostarczania usług oraz funkcjonalności strony internetowej.
Pliki cookies to małe fragmenty tekstu, kodu, które są wysyłane do przeglądarki i które przeglądarka wysyła z powrotem. Niektóre pliki cookies są czasem zapisywane na danym urządzeniu podczas przeglądania strony internetowej. Istnieją różne rodzaje plików cookies. Pliki cookies używane w na niniejszej stronie zostały podzielone na następujące kategorie:
- niezbędne pliki cookies – służą m.in. do zapewnienia stabilności funkcjonowania strony internetowej (mierzą ruch, zabezpieczając nas przed jej przeciążeniem);
- funkcjonalne – umożliwiają zapamiętanie wybranych przez Państwa preferencji np. dot. prywatności, wypełnienia udostępnionych przez nas formularzy on-line, zapamiętania ustawień strony internetowej;
- statystyczne – pliki, umożliwiające prowadzenie statystyk strony internetowej;
- analityczne – te pliki cookies pomagają ulepszać i mierzyć wydajność strony internetowej poprzez zbieranie i raportowanie informacji w zakresie korzystania ze strony internetowej;
- reklamowe – pliki stosowane w przypadku prowadzenia kampanii reklamowych, aby dostosować reklamę i zapamiętać jej ustawienia.
Administrator wykorzystuje niezbędne pliki cookies przede wszystkim w celu prawidłowego dostarczania usług oraz funkcjonalności strony internatowej, z których chcą Państwo skorzystać. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w związku ze stosowaniem niezbędnych plików cookies jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). W zakresie pozostałych plików cookies tzw. „plików opcjonalnych” (statystycznych, analitycznych, funkcjonalnych i reklamowych), podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
Niezbędne pliki cookies mogą być instalowane wyłącznie przez Administratora za pośrednictwem strony internetowej. Przetwarzanie danych osobowych w związku z wykorzystaniem reklamowych plików cookies jest możliwe po uzyskaniu zgody. Zgoda ta może być w każdym momencie wycofana. Pliki wykorzystywane na stronie mogą mieć charakter:
- czasowy – są automatycznie usuwane po określonej dacie ważności;
- stały – są aktywne w przeglądarce do chwili ich usunięcia przez Państwa, co mogą Państwo zrobić w dowolnym momencie.
W większości przeglądarek internetowych można: kasować pliki typu cookies z twardego dysku komputera (z poziomu ustawień przeglądarki), zablokować wszystkie przysyłane pliki typu cookies lub ustawić ostrzeżenie przed zapisaniem ich na dysku.
W przypadku skorzystania przez użytkownika z takiej możliwości (tj. ograniczenia lub dezaktywowania zapisywania plików cookies w ustawieniach przeglądarki), korzystanie ze strony internetowej może być niemożliwe lub ograniczone. Usunięcie lub zablokowanie niektórych plików cookies może wpłynąć na dostępność funkcjonalności strony, prawidłowość jej wyświetlania oraz utratę preferowanych ustawień strony.
Ponadto w ramach w/w rodzajów plików cookies wykorzystujemy także zewnętrzne pliki cookies, tj. umieszczane przez podmioty zewnętrzne (takie jak np. Google Analitics czy Pixel Facebooka). W przypadku zewnętrznych plików cookies, zasady ich przetwarzania opisane są także odrębnymi dokumentami udostępnianymi przez podmioty trzecie.
Mają Państwo prawo do skorzystania z oferowanych przez każdą przeglądarkę możliwości przeglądania, usuwania oraz ograniczania i kontrolowania przyjmowania plików cookies. W celu pozyskania dodatkowych informacji możesz zapoznać się z treścią pomocy lub ustawieniami prywatności/bezpieczeństwa w używanej przeglądarce. Automatyczne ustawienia dla najczęściej wykorzystywanych przeglądarek możesz zmienić zgodnie z instrukcjami znajdującymi się pod następującymi adresami: Chrome; Edge; Firefox; Internet Explorer; Safari; lub Opera.
VI. PRAWA
Mają Państwo prawo:
- żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych,
- do przenoszenia Państwa danych osobowych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego (organu ochrony danych osobowych).
W każdym czasie, mogą Państwo wyrazić sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych przetwarzanych przez Administratora w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), za pośrednictwem środków komunikacji wskazanych w Polityce Prywatności.
W zakresie, w jakim dane przetwarzane są na podstawie zgody, można tę zgodę wycofać w dowolnym momencie, kontaktując się z Administratorem.
VII. OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Państwa dane przetwarzamy przez okres realizacji zawartej umowy darowizny lub cofnięcia zgody albo uwzględnienia sprzeciwu (w zależności od podstawy przetwarzania danych), a ponadto przez okresy:
- przedawnienia ewentualnych roszczeń (co do zasady 6 pełnych lat kalendarzowych),
- przechowywania dokumentacji księgowej i podatkowej, wynikające z przepisów prawa (5 pełnych lat kalendarzowych + 1 rok z uwagi na okres przedawnienia zobowiązań podatkowych);
Ponadto, Państwa dane osobowe Administrator będzie przetwarzać w celu:
- ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, związanymi z prowadzonym kontaktem – do momentu przedawnienia tych roszczeń;
- kontaktu z Administratorem – do momentu zakończenia spraw, z którymi związany jest kontakt;
- kontaktu związanego z innymi umowami – do momentu wygaśnięcia umowy lub przedawnienia roszczeń z nią związanych;
W celu prowadzenia działań marketingowych dane osobowe będziemy przechowywać do momentu zakończenia prowadzenia korespondencji, w sprawie której dotyczy dane zapytanie lub do momentu, gdy przechowywanie danych nie będzie już niezbędne do realizacji prawnie uzasadnionych interesów Fundacji albo do momentu wycofania zgody na przetwarzanie danych w tym celu, ale nie dłużej niż przez 3 lata.
Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.
VIII. TRANSFER DANYCH POZA EUROPEJSKICH OBSZAR GOSPODARCZY (EOG)
Dane będą co do zasady przetwarzane w ramach Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). Wyjątkowo mogę być one jednak przekazywane do naszych partnerów, przetwarzających je poza EOG, ale tylko w niezbędnym zakresie, związanym z naszą współpracą z tymi partnerami. Dane osobowe będą przekazywane do krajów, co do których Komisja Europejska wydała decyzję stwierdzającą odpowiedni stopień ochrony, a w przypadku jej braku bezpieczeństwo zapewniać będą stosowne zabezpieczenia, m.in. standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską. Masz prawo uzyskać kopię zabezpieczeń danych osobowych przekazywanych poza EOG, kontaktując się Fundacją.
IX. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe mogą być również przekazywane przez Administratora zewnętrznym odbiorcom, z których usług Administrator korzysta w celu należytej obsługi procesów związanych funkcjonowania Fundacji. Są to w szczególności podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi księgowe, prawne i informatyczne.
Dane osobowe mogą być przez Administratora przekazywane podmiotom trzecim w zakresie, w jakim będzie to konieczne do należytego wykonania przez Fundację prowadzonej działalności, a także wszystkim instytucjom upoważnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności sądom i urzędom skarbowym. W każdym wypadku przetwarzanie Państwa danych osobowych przez ww. odbiorców będzie odbywać się na podstawie stosownego upoważnienia, umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych albo na mocy obowiązujących przepisów.
X. POWIERZENIE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Administrator może zlecić innemu podmiotowi przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji określonego zadania. W sytuacji powierzenia przetwarzania danych osobowych podmiotowi zewnętrznemu, w umowie powierzenia przetwarzania danych osobowych określa się przede wszystkim przedmiot i czas trwania przetwarzania, charakter i cel przetwarzania, rodzaj danych osobowych oraz kategorie osób, których dane dotyczą, obowiązki i prawa administratora.
XI. INFORMACJA O WYMOGU LUB DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH I KONSEKWENCJACH ICH NIEPODANIA
Podanie danych osobowych jest dobrowolne i nie jest wymogiem umownym ani ustawowym, ale może być niezbędnym warunkiem na przykład w celu przekazania darowizny, udziału w projekcie, kontaktu z nami, dostępu do informacji i materiałów o naszych działaniach itd.
XII. ZMIANY W POLITYCE PRYWATNOŚCI
Administrator może zmienić obowiązującą Politykę Prywatności, w szczególności w celu jej dostosowania do wymogów określonych obowiązującymi przepisami prawa, informując o dokonanych zmianach na stronie internetowej https://pcpm.org.pl/